thirzaveenstra.reismee.nl

Eerste weken school

Hallo allemaal,

Mijn laatste blog die ik geschreven heb is alweer 3 weken geleden. In die weken heb ik ee hoop mee gemaakt.

Laat ik beginnen waar ik gebleven was. Die dagen had ik alleen cheerleading practice en voor de rest niets. Lekker rustig dus. Ik heb me heerlijk vermaakt met Netflix.

Maandag 29 augustus was mijn eerste schooldag. Mijn wekker ging om 6 uur en om 6:45 stond ik klaar om te vertrekken. We gingen eerst naar Sydney (vriendin van mijn host zus) haar huis om haar op te halen. Omdat Peyton nog in Nederland was ging zij mij de eerste dagen naar mijn klassen brengen. Toen we op school aan kwamen zijn we een plattegrond van de school gaan halen. Zo kon ik makkelijk mijn klassen vinden en natuurlijk kon ik Sydney elke les een berichtje sturen of ze me naar mijn klas kon brengen.

Mijn dag begon met Homeroom. Ikkreeg papieren die mijn hostmom moest tekenen en ik kreeg een agenda. Ook kregen we uitleg over de belanrijke dingen van de school. Daarna ging ik naar History. In deze klas zit ik met allemaal kinderen uit 9th grade. 9th grade is het eerste jaar op de high school. Als 2e les had ik dans, ja dat zegt het al je gaat dansen. We zijn nu al bezin met de dansen voor de voorstelling deze lente. Na dans heb ik English. Deze les heb ik met allemaal kinderen uit 11th grade. Het is best een lastig vak want je leert de dingen die je normaal bij Nederlands leert. Maar met hulp van de lerares komt het helemaal goed. Na English ga ik op A-dagen door naar Psygology. Je leert over het doen en laten van de mens. Eerst wou ik deze klas veranderen want de leraar gebruikt hele moeilijke woorden. Maar na een paar lessen gehad te hebben heb ik besloten om het toch te houden omdat het ook wel weer makkelijk is. Op B-dagen heb ik Art, dit zegt het ook al je gaat tekenen. Als 5e vak ga ik door naar Food. Hier leer ik dingen over hoe je je eten het best kan bereiden en maken. Het is een heel leuk vak want je gaat soms ook koken. Als laatste vak heb ik German. Ik ben in het makkelijkste niveau geplaatst omdat ik maar 1 jaar duits heb gehad. We beginnen weer echt bij de basis. Hoe zeg je gedag en hoe zeg je hoe gaat het met je ect. Heel makkelijk dus want dir heb ik allemaal al geleerd in Nederland. En elke dag na school heb ik cheerleading practice.

Vrijdag 2 september ben ik naar mijn eerste Football game geweest. Het was super leuk maar moeilijk te begrijpen zelfs na de uitleg van de regels. En dan eindelijk na 4 wekenhard trainen had ik op vrijdag 9 septemberhad ik mijn eerste Football game waarbij ik moest cheerleaden. We kwamensamen met de marching band het veld op om de Football players te verwelkomen. Na de opening gingen we in onze lijnen staan en ging het spel beginnen. Het was nog allemaal even kijken waneer ik wat moest doen dus ik volgde de rest gewoon een beetje. We stonden eerst op winnen maar in de laatste minuut haalde het andere team ons nog in.

In de pauze zit ik op A-dagen met meiden uit het cheer team en een ander meisje (die is trouwens heel grappig en wil van alles over Nederland weten). Ze wou een gesprek met me hebben in het Nederlands, dus zo gezegd zo gedaan. Zij begon met How are you? Dus ik reageerde terug Het gaat heel goed me met. Ze kon er natuurlijk niets van verstaan maar ze vond het heel grappig om te horen. En op B-dagen heb ik lunch met Sydney.

Voor de rest gaat het heel goed met mijn engels. Het is af en toe nog wel zoeken naar woorden maar iedereen begrijpt me gewoon. Zo zeggen ook een heleboel kinderen ik hou van je accent. Mijn accent is echt dat je de woorden zo nederlands mogelijk uitspreekt. Het word wel steeds minder omdat je alleen maar engels om je heen hoort. Soms als ik aan het Whatsappen of Facetimen ben met familie en vrienden wil ik wat zeggen en weet ik wel wat het in het engels is maar niet in het nederlands. En ook zegt ik soms opeens engelse woorden tussen door.

Ik heb het heel erg naar mijn zin en als je me de vraag stelt heb je al heimwee zeg ik nee. Soms heb ik wel dagen dat ik denk van oh moet ik weer engels praten. Maar ik heb hele lieve mensen om me heen waar ik me heel thuis bij voel!

Jullie horen snel weer van me.

Liefs Thirza

Reacties

Reacties

martha boekhout

Hoi Thirza
wat leuk om te lezen je reisverhaal. Je beleeft van alles en geniet ervan. Een dag zal minstens zo snel omgaan als in Sneek. Fijn voor jou dat je het zo naar de zin hebt. Succes maar weer en tot het volgende verslag.

Groet Jacob en Martha

Erik

Weer een mooi verhaal! Fijn om te lezen dat je leuk hebt:)

Leonie

Wat een leuke vakken heb je allemaal:) en wat moet je vroeg op school zijn zeg!
Goed om te horen dat je het nog leuk hebt!

Liefs,
Leonie

Tante Ineke

HoibThirza

Bedankt voor je verhaal, kunnen we toch een beetje voelen wat je mee maakt. Leuk dat je genoten hebt van Netflix.
Vanuit Spanje de hartelijk groeten van oom dick en tante Ineke

oma berghuis

Weer een leuk verhaal
Nu pas gelezen ik was immers in Sneek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active