thirzaveenstra.reismee.nl

New York en mijn eerste week in Amerika

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik mijn laatste blog heb gepost. Deze blog gaat over New York en mijn eerste week bij mijn gast gezin. Het wordt dit keer een hele lange blog. Ik hoop dat het leuk is om te lezen.

Dag 1:

Op 10 augustus begon het avontuur eindelijk. Mijn wekker ging heel vroeg. Ik ging me klaar maken en mijn laatste dingentjes nog in men koffer doen. We waren om 05:15 al op schiphol terwijl weer pas om 06:15 hoefde te zijn. Bij aankomst kreeg ik wat papieren en maakte ze een foto van het gezin. Toen iedereen er was om 06:15 gingen we allemaal inchecken. Na het inchecken hadden we nog ongeveer 30 min voor dat we de douane door gingen. Om 06:15 was het afscheid nemen toch aangebroken. Na een paar hele dikke knuffels gingen we door de douane en het vliegtuig in. De vlucht duurde ongeveer 8 uur. Bij aankomst gingen we door de douane in Amerika en zijn we op zoek gegaan naar de bus. De bus bracht ons naar het hotel. Bij het hotel aangekomen hebben we ons omgekleed en zijn we naar de shopping mall gegaan. Na de mall hebben we gegeten en kregen we de kamer indeling. Ik sliep met Lizzy, Iris en Rebecca op een kamer. We gingen op de hotel kamer snel onze bikini aan doen en hebben toen even gezwommen met de hele groep. Het was veel te koud dus we zijn er snel weer uit gegaan. Toen zijn we ook gaan slapen want we waren allemaal heel moe.

Dag 2 New York:

We begonnen de dag met een lekker ontbijtje en rond 08:30 vertrok de bus naar New York. We kregen eerst een rondleiding door Central Park. Dat was een van de mooiste dingen die ik heb gezien in New York. Vervolgens zijn we door gegaan naar Madison Square Garden en daar hebben we lekker geluncht. We zijn daarna met de bus naar de Brooklyn Bridge geregen om er over heen te lopen. Aan het einde van de brug stond de bus op ons te wachten om ons naar het Hard Rock cafe te brengen. Het eten was heerlijk. Als laatste van deze dag gingen we naar Top of the Rock. Het uitzicht was fantastisch. Toen we weer beneden waren gingen we met de bus weer naar het hotel. Bij het hotel aangekomen hielden Rebecca en ik even ons wifi momentje in de lobby want daar was de wifi beter als in onze kamer. Na ons wifi momentje zijn we naar de kamer gegaan en zijn we lekker gaan slapen.

Dag 3 New Yok:

Vandaag gingen we als eerst naar het 9/11 memorial. Het was heel indrukwekkend op dat te zien. Helaas hadden we hier heel weinig tijd want we moesten de boot halen. We zijn met de boot onder de Brooklyn Bridge door gevaren. Toen kon je de skyline van New York zien en daarna zijn we door gevaren naar het Vrijdheidsbeeld. Toen we van de boot kwamen zijn we met de bus door gegaan naar Coney Island. We hebben in 1 achtbaan gezeten en dat was echt super vet. Daarna hebben we een slush puppie gehaald en verder eigenlijk niets gedaan. Het was heel warm dus we hebben in de schaduw gezeten. Na Coney Island zijn we met de Subway naar Times Square gegaan. Dat was helaas alweer het laatste wat we hebben gedaan in New York. Bij het hotel aangekomen kregen we nog een korte uitleg over de doorvlucht naar je gastgezin. Daarna zijn Rebecca en ik nog even blijven zitten in de lobby voor ons wifi momentje. In de kamer zijn we onze koffer in gaan pakken en uiteindelijk om omgeveer half 1 gaan slapen.

Dag 4:

Een meisje van onze kamer Iris kreeg haar wake up call om 3 uur en Lizzy, Rebecca en ik om 5 uur. Rebecca en ik besloten om ook om 3 uur op te staan en iedereen uit te zwaaien. Toen wij ons aan het klaar maken waren kregen we een telefoontje van onze begeleider dat ze niet optijd weer in het hotel moest zijn en dat we zelf naar het vliegveld moesten met de bus. De bus was gelukkig al geregeld. Nadat iedereen in de bus zat zijn we naar het vliegveld gebracht en moest ik wachten op onze begeleider. Toen onze begeleiderer was moest ik afscheid nemen van de mensen diesamen met mij gewacht hebben.Omdat ik nog 15 ben moest ik samen inchekcen met mijn begeleider en zij moest mij naar de gate brengen. Bij de gate aangekomen hebben we nog even wat gegeten en wat gedronken. Toen we aan het wachten waren kwamen we Rebecca nog tegen dus die heeft gezellig met ons mee gewacht. Om 08:35 was het tijd om te gaan boarden. In het vleigtuig duurde de tijd gelukkig kort. Ik had ook maar een vlucht van 1 uur en 15 min. Toen ik uit het vliegtuig kwam stond mijn gast moeder met op te wachten want die moest haar handtekening zetten dat ik met haar mee ging. Toen zijn we verder gelopen en daar stond de rest van mijn gastgezin en nog 4 vrienden. We hebben mijn koffer opgehaald en zijn naar huis gegaan. Toen zijnwe naar de mall gegaan. Aan het einde van de dag zijn we naar de fair gegaan (dat is een soort grote kermis). Daarna zijn we weer naar huis gegaan en zijn we lekker gaan slapen.

Dag 5:

Vandaag heb ik samen met Peyton mijn gastzusje de cheers en dans geleerd voor mijn cheerleading tryout want die had ik namelijk de volgende dag al. We deden het buiten. Phoe.... dat is erg warm met 35 graden. Na het oefenen zijn we naar het zwembad gegaan om even af te koelen.

Dag 6:

Vandaag had ik mijn cheerleading tryout. Ik kreeg meteen te horen dat ik in het team zit. Elke dag na school heb ik practice en vrijdag moet ik cheerleaden bij de football wedstrijd.

Dag 7 t/m 10:

Deze dagen heb ik niet heel veel gedaan ik had elke dag cheer practice van 14:30 tot 16:30. Woensdag heb ik mijn rooster gekozen en die ziet er als volgt uit:

1US History

2Dance 1

3English 11

4Psychology

5Art

6Food

7German 1

Dag 8:

Vandaag hebben we de kofer ingepakt. Emmy gaat namelijk naar de universiteit endie woont dus niet meer thuis.

Dag 9:

De wekken ging vroeg en om 6 uur zaten we in de auto en reden naar Noart Carolina. Daar aangekomen hebben we de spullen uitgepakt en zijn we vervolgens naar ons hotel gegaan. We bleven daar slapen omdat het namelijk 6 uur rijden is en dat is een beetje te veel om op 1 dag heen en weer te doen.

Dag 10 en 11:

Vandaag gingen we om 5 uur weg om weer optijd op school te zijn voor de cheer practice. Ook de volgende dag hadden we weer practice.

Vandaag ben ik alweer 2 weken in Amerika. Ik heb het hier echt super naar mijn zin. Maandag heb ik mijn eerste dag school. Ik ga naar school samen met Sydney zij wijst me de weg want die weet ik natuurlijk nog niet.

Dit zijn mijn eerste verhalen van mijn Amerikaanse leven. Ik hoop dat jullie het leuk hebben gevonden om mijn verhalen te lezen.

Liefs Thirza

Reacties

Reacties

Nathalie Schollier

Wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt. We kijken al uit naar je volgende verhaal.

Dikke knuffel en succes op school xxx

Leonie

Wat leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt!
Geniet ervan!

Liefs,
Leonie

oma berghuis

ik heb genoten van je verhaal
dus je vind het super leuk.

Annet

Wat een belevenissen, geweldig!!! Veel plezier en succes op school!!

Ilse

Wauw! Heeel veel plezier ik vond t leuk om te lezen hoor x

Yvonne

Hartstikke leuk om te lezen!
Ga vooral door met leuke verhalen schrijven.
Dikke knus

Birgit Brouwer

Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Enneh, hoe gaat het met het Engels? Valt het mee? Ik blijf je volgen, groetjes

Erik

He Thirz, leuk om te lezen dat het goed gaat!
Veel plezier de komende tijd!

Liefs,

Erik

Sylvia

Heeeey! Leuk om te lezen, joh!
Komt het volgende verslag in het Engels? ????
Veel plezier en succes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active